Min reflektion utav en text och bilden nedan, innanför Np.

"Jag tror inte man blir stor med en gång, det är en långsam process som - hoppas jag - fortsätter hela livet." Leyla heter tjejen från libanom som menar att man inte blir vuxen direkt utan att det växer fram.
Bilden är rörig, precis som livet.

Bilden förmedlar ett liv, ett människoliv. Livet är inte alltid vackert och enkelt. Alla olika färger, tjocka penseldrag och smalapenseldrag förmedlar olika saker. Människans liv som bilden föreställer innehåller mycket ljus, kärlek, de mörka partien är få. Texten förmedlar för mig att man hela tiden växer som person, att bitar faller på plats tid nog, men inte samtidigt, det tar tid.

För mig var det självklart att jag valde denna texten och bilden, jag tycker att det är svårt att förstå att man snart kommer att bli kallad vuxen. Vuxen blir man inte på en dag, det är en process man bearbetar, vissa blir vuxna tidigt och vissa aldrig. Hon Leyla förmedlar att hon inte blev vuxen bara för att hennes pappa "släppte taget om henne" och lät henne gifta sig, "varje gång jag mött motstånd, övervunnit en svårighet, insett något, så har jag blivit större". Så är det för varje människa, för varje motgång eller problem man övervinner blir man en större och starkare person. Man växer som person varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0